Translate

понеделник, 25 август 2014 г.

И малко Едмънд Бърк

От време на време ни е безумно необходимо да чуем или прочетем мислите на някои по-умни от нас хора. При мен това се случва спонтанно. Когато съм тръгнала да пропадам в поредната черната дупка на самосъжалението, безизходицата, отчаянието и загубата на вяра по някакъв повод, винаги става така, че пред очите ми попада нечия мъдра мисъл, която касае точната причина, бутнала ме към поредната ми криза на вярата. Днес това беше първо Учителят. Написах в бележника си няколко пъти цитата, който ме посрещна сутринта. Сега пък ей така, като от нищото попаднах на една мисъл на Едмънд Бърк, което пък ме накара да потърся още малко от него. Във всеки случай, цитатите които ще поместя по-долу ми подействаха много освежаващо.


  • Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо.
  • Миналото има своите права, по-силни от тези на съвременните хора, които случайно се разхождат наоколо.
  • Хората, които не обръщат поглед към предците си, никога не ще помислят за своето потомство. 
  • Но никакво име, никаква власт, никаква длъжност или изкуствени институции от какъвто и да било вид не могат да превърнат хората, от които се състои всяка система на управление, в нещо по-различно от това, което са ги направили Бог, природата, тяхното образование и житейски навици.
  • Мъдрите люде ще приложат своя лек към пороците, а не към случайните оръдия, чрез които те действат, или към преходните образи, в които ни се явяват 

Няма коментари:

Публикуване на коментар