Translate

петък, 4 юли 2014 г.

Пета гърлена чакра - Вишудхи

Защо реших да започна с петата чакра, а не с първата. Ами защото моите проблеми са там. Имам проблем със себеизразяването. От малка бях подтискана при всеки опит да изкажа мнение и естествено, това стана дълбоко вкоренен в психиката ми проблем. Дали трябва да кажа това, което мисля, чувствам, искам. Ами ако не се хареса на отсрещната страна, ами ако не съм права, ами ако обидя някого, ако не ме разберат правилно.....и още хиляди поводи за да премълчавам, затаявам в себе си едно или друго чувство, желание, недоволство с надеждата, че той/тя/ те щи ми разбере/ат по някакъв "свръхестествен" начин. Отвратително, нали! Не обвинявам никой! Или поне се опитвам да не го правя, но този проблем ми докара рак на езика и гърлото. Вселената иска да науча урока си. Аз искам същото. Дано се получи!


Гърлена чакра – ВИШУДХИ „АЗ ОБЩУВАМ”
Петата главна чакра е гърлената чакра Вишудхи. Тя е разположена в областта на адамовата ябълка. Върти се бързо и е обагрена в небесносиньо, морско синьо или тюркоазено. Когато е чиста и балансирана, тя е светла и искряща, но когато е замърсена, тя потъмнява. Пета чакра е центърът на творческото изразяване и комуникацията. Чрез този център, ние даваме израз на това, което мислим, чувстваме, желаем или отричаме. Тази чакра ни помага правилно да определяме кога да казваме „да” и кога „не” в различни житейски ситуации. Тя е онзи център, благодарение на който ние сме в състояние да изразяваме желанията на физическото тяло и на нашата душа. Балансираната гърлена чакрата се изразява чрез добрата способност за комуникация. Човек с добре функционираща гърлена чакра не е склонен към повърхностни разговори, има способността да разбира себе си и другите, и може да направи себе си разбираем за другите. Когато тази чакра е балансирана, тя прави човека също така способен да изслушва хората. Когато е напълно отворена, чувства, мисли и вътрешни познания се изразяват открито без страх. Когато е в дисбаланс се появяват две основни затруднения в поведението – неспособността да се говори или неспособността да се мълчи. А на физическо ниво могат да се появят проблеми с щитовидната жлеза, нарушения в метаболизма, проблеми с гърлото и устната кухина и другите органи около тази чакра. Тя се влияе от мисли и чувства свързани с:
Изказването на своята истина – пред себе си и други хора.
Публични изяви – пеене, изнасяне на речи, писане, преподаване, актьорска игра.
Искания свързани със задоволяване на собствените потребности – от Бог, от близки, приятели, работодатели или от самите себе си.
Страховете, свързани с общуването, свиват гърлената чакра и често водят до физически смущения в тази област. А маниакалният стремеж към изява от друга страна, води до свръхстимулиране на чакрата, като тя увеличава максимално размера си и е в дисбалас с другите чакри. По принцип няма нищо лошо в това чакрите ни да са с голям размер, ако всички са с еднаква големина. Но ако са с различни размери, тогава балансът не е добър и те не функционират правилно.
5-та чакра Вишудхи - цвят светло син
5-та чакра Вишудхи – цвят светло син
Местоположение: Гърлото – в областта на адамовата ябълка
Аурично тяло: 5-ти слой – Ефирно матрично тяло
Елемент: Етер (ефир)
Цвят: Светло син
Символ: Лотус с 16 листенца
Сфера на действие – функция:Общуване, себеизразяване, комуникация със света, изява, артистичност, дипломация, колективност, красноречие.
Физически органи: Областта на шията – гърло, рамена, врат, челюсти, устна кухина, щитовидна жлеза, ларинкс, сливици.
Физиологични функции – регулира: Щитовидна жлеза, паращитовидна жлеза, гърло, гласни струни, слух, рамена, врат, челюсти, уста, ларинкс, сливици, метаболизъм.
Духовни функции: Изразяване, общуване, честност, откровеност.
Жлези с вътрешна секреция: Щитовидна жлеза, паращитовидна жлеза.
Минерали и кристали –  сини и сиви минерали и кристали я балансират, изчистват и допринасят за дълбоко спокойствие:
Азурит, Целестин, Хризокола, Лунен камък, син Опал, Седеф, Тюркоаз, син Топаз, син Халцедон, Син кварцов кристал, Аквамарин, Амазонит, Лазурит (Лапис Лазули), Син друзовиден камък, Сапфир, Содалит, син Апатит, сив и син Ахат, син Кианит (Дистен), Лабрадорит, син Обсидиан, сив Оникс, Сапфир, Соколово око, син Турмалин – Индиголит, син Флуорит, син Шпинел.
Мантра: Хам
Музикална нота: Сол
Симфония: Бранденбургски концерт на Бах в Сол-мажор
Аромотерапия: Евкалипт, Камфор, Мента, Римска лайка, Манука, Камшиче – използва се аромо-лампа; правят се ароматни бани или масаж.
- Аромати за палене – Градински чай, Лавандула, Лаврово дърво, Сандалово дърво, Мастикс (смола, медицинска дъвка), Евкалипт, Тамян.
Извисени Учители от Йерархията на Светлината: Ел Мория, Серапис Бей, Орион, Анжелика, Атина Палада, Еос, Лао-Дзъ, Куан Ин.
Архангел: Гавриил
Когато е БАЛАНСИРАНА:
Комуникативност, ясно общуване, ясно изразяване, артистичност, дипломатичност, самоувереност, независимост, експресивност, склонност към поезия, стремеж към знания.
Когато е НЕБАЛАНСИРАНА:
  • В емоционален план: Прекомерно говорене, клюкарстване, неспособност за изслушване, необщителност, страх от говорене, потиснатост, самоизтъкване.
  • Във физически  план: заболяване на щитовидната жлеза, възпаление на гърлото, заболяване на ларинкса, проблеми със слуха и говора, заекване, напрежение в областта на врата и раменете.
Причини за блокиране: Богохулство, груби думи, сарказъм, арогантност, изричане на лъжи.
Петата чакра – Вишудхи, е от изключително значение, защото от тук ние използваме съзидателната сила на речта, за да изразим своите мисли и емоции и да ги внесем в реалността. Посредством този център, ние научаваме уроците за силата на думите чрез изричането на своята истина и изразяването на своите идеи. Тук се корени и страхът от провал, който пречи на хората да рискуват да създадат онова, което най-много желаят. Това важи както за личните приятелства, така и за обществения живот като цяло. За да се освободите от това чувство и да отворите чакрата си трябва да поемете риска и да се заемете с професията която ви харесва, да осъществите контактите, които желаете и да разкриете чувствата, които ви вълнуват. Дишането е ключът към тази чакра. Когато насочите вашето внимание към която и да е от вашите чакри, и упражните ритмичното вдишване със звука на вятъра в пещерата в задния край на вашето гърло, това ще ги отвори за по-голяма възприемчивост и осъзнатост.
Утвърдителни съждения: 
ИЗРАЗЯВАМ СЕБЕ СИ ЧЕСТНО И ОТКРОВЕНО!
и още
-         Аз съм!
-  Аз съм Вселенски израз!
-  Аз съм в прекрасна комуникация с другите хора!
-  Приемам себе си такъв какъвто съм!
-  Аз имам здраво самоосъзнаване!
-  Аз съм хармоничната връзка между моето мислене и чувстване!
-  Аз съм в безопасност с моята способност на изразяване!
-  Аз съм вдъхновяващото присъствие на Вселената!

Няма коментари:

Публикуване на коментар