Translate

четвъртък, 25 септември 2014 г.

Още една вкусна салата

Както и преди съм казвала, царевицата е една от много любимите ми храни. Българинът традиционно няма много рецепти за царевицата, изключая тези от царевично брашно и прекрасния качамак разбира се. В по-модерни времена се започна с т.нар. европейска салата - подобие на руската, но с повече съставки и царевица. Но и сега смея да заявя, че на българската трапеза царевицата не заема подобаващото и място.
Е, аз пък се опитвам да поправя тази несправедливост, като намирам, пробвам и адаптирам към вкуса си много рецепти, включващи обичната ми царевица.
Ето и една, взета от сайта "Здрав живот" и леко променена от мен.

Нарязваме на кубчета 2-3 средно големи белени домати и смесваме с 1,5 чаена чаша сурова царевица и ситно нарязан копър.
Отделно в блендера приготвяме сос от 1 авокадо, 1 тиквичка, скилидка чесън, няколко листенца прясна мента, 3-4 с.л. домашен ябълков оцет ( в оргиналната рецепта е лимон, но аз предпочетох вкуса на собственото производство ) и около 1 чаша вода.
Заливаме доматите, царевицата и копъра със соса и овкусяваме с 1-2 щипки розова хималайска сол.
Ако излезем от веган рамките спокойно можем да прибавим и една червена печена чушка на лентички - обогатява невероятно аромата и вкуса на салатката.

А за розовата хималайската сол - последната ми любов ще пиша друг път.


Да ви е вкусно!

Няма коментари:

Публикуване на коментар