Translate

събота, 30 ноември 2013 г.

Изкушение


   Днес си хапнах сладолед! И докато се давех във сладоледени вълни от чиста, неподправена наслада се сетих, че сме в пости. Аз съм си вегетарианец и извън постите. Стана постепенно, по време на борбата с рака. В един момент на ръст 176 см бях стигнала живо тегло 34 кг. Не бях приятна гледка. Е, оправих се. Но организмът ми просто отказа  да яде месо. Аз и преди не бях кой знае какъв фен на този продукт, определено наблягах на рибката, но сега и тя доста време не е влизала в менюто ми. Дори млякото ми е вече само соево, оризово, овесено, бадемово, и любимите ми лешниково и кокосово. Мммммм!

  Храната е важен елемент от нашето духовно израстване и това е факт, който не подлежи на оспорване. Няма да говоря за доводите против месоядството сега, нито пък за другата крайност - леле, колко вреден е шоколадът, млякото, маслото, кафето....пу, пу, пу! Както вече съм казвала не един път, твърд застъпник съм на идеята за "прекаления светец". Та хапвайки си сладоледа днес се сетих, че бая хора ще ме заклеймят и обвинят вероятно, но на мен ми беше вкусно. И доколкото не съм причинила болка и страдание на никое живо същество, не съм причинила смърт, за едно голо чревоугодничество, направо си ми беше прекрасно. Ама сладоледът спадал към мъртвите храни! Нека!

  И сега, след като така страстно защитих правото си да хапвам сладолед, и Бог пак да ме обича, да ви споделя една рецепта за вкусен плодов шейк, който не се отклонява и от най-строгите канони на здравословното хранене, а е безумно вкусен. В моята кухня той е главно действащо лице, в най-различни варианти.

И така: Пускате в пасатора един по-голям банан, около 150 гр ананас, 2 кивита, 3 с.л. смлени ядки ( каквито предпочитате ), 1 с.л. мед, 1 ч.ч. растително мляко. Смесвате всичко за около минута и после пъхате в хладилника, да се поохлади. После остава само чистото удоволствие от консумацията.
Бананът е задължителен за плътност, от там нататък може да импровизирате с всякакви плодове, най-добре сезонни. Аз тази есен например изядох по този начин огромни количества къпини. Преди това по реда си минаха прасковите, кайсиите, пъпешите, и всичко останало по-реда на узряването.
Може да  добавяте и по 4-5 лъжици кисело мляко или активиа за плътност, но в този случай, ако плодовете не са много сладички, може да се наложи да добавите още една лъжица мед. Въпрос на вкус. Изобщо поле за действие - голямо. Действайте!

Да ви е сладко!

Вашия гайд в областта на вкусната вегетарианска кухня с малки  забежки
Снежанка



Няма коментари:

Публикуване на коментар